zadzwoń  

(+48) 512 004 167

Które części samochodowe najczęściej się zużywają?

W naszym skupie aut klienci często oddają nam zużyte i nienadające się do użytku elementy wymontowane z ich samochodów, które zepsuły się o wiele szybciej, niż przewidywali. Dlatego postanowiliśmy poniżej pokazać listę części samochodowych, które zużywają się najszybciej, najczęściej muszą być wymieniane na nowe i na których zużycie trzeba zwracać szczególną uwagę w trakcie eksploatacji samochodu. Nie uwzględniamy w niej płynów, których czystość i stan trzeba sprawdzać oraz regularnie uzupełniać.

 

  • akumulator — wymienia się go raz na kilka (zwykle 4-6) lat. Warto pamiętać, że akumulator można zużyć zdecydowanie szybciej źle o niego dbając, na przykład regularnie nie doładowując go;
  • opony — warto regularnie oglądać opony swojego auta, zwracając szczególną uwagę na głębokość rowków
  • filtry — każdy filtr jest obliczony na pewien przebieg lub czas pracy, po którym dochodzi do jego zużycia lub zapchania i trzeba go wymienić. Mowa tu na przykład o filtrach:
    • oleju,
    • powietrza,
    • paliwa,
    • wody,
    • filtrze i osuszaczu klimatyzacji;
  • świece zapłonowe albo żarowe — należy je wymieniać po przejechaniu określonej przez producenta liczby kilometrów lub sprawdzać, gdy pojawiają się problemy z zapłonem;

  • elementy układu hamulcowego — klocki, tarcze, bębny, szczęki, cylinderki oraz płyn hamulcowy, zużywają się z każdym hamowaniem i są testowane podczas corocznego przeglądu pojazdu. Często wymieniane, są jedną z najczęściej sprzedawanych w Koninie części samochodowych , które odzyskujemy w dobrym stanie z aut;
  • elementy układu zawieszenia — sworznie, drążki kierownicze, tuleje wahaczy, gumy stabilizatorów, na ich zużycie wpływają zarówno przejechane kilometry jak i wyboistość dróg, po których się poruszamy;
  • paski rozrządu i alternatora wraz z napinaczami — oba z czasem ścierają się i utleniają i powinny być regularnie wymieniane, wg zaleceń producentów;
  • amortyzatory — ich stan powinno się regularnie sprawdzać, jeśli ich przebieg zacznie przekraczać 100 tys. km;
  • uszczelki i inne elementy gumowe — guma z czasem utlenia się i tarci szczelność, w szczególności, jeśli uszczelka ma kontakt z agresywnymi substancjami chemicznymi lub wysoką temperaturą;
  • karoseria — zazwyczaj najszybciej korozji poddają się elementy narażone na działanie soli i wody, czyli nadkola, dolne elementy drzwi i błotniki.